Google
 

Cuma, Eylül 08, 2006

Güvey feneri (physalis) Lampion Blume.

Disindaki yapraklar açildiginda içinden findik büyüklügünde tatli ve yumusak bir meyve çikan ‘güvey feneri’ ülkemizde de yetisiyor. Karadeniz'de dogal olarak yetisen bu meyve Orta Amerika, Güney Afrika ve Israil'de yetistiriliyor. Meyve salatalarinda kullanilabildigi gibi reçeli de yapilan ‘güvey feneri'nde bol miktarda C, B1, B2, B3 ve karoten bulunuyor.




Ciceklerin icindeki kiraz büyüklügündeki meyvesi yenebiliyor. Ciceklerinden masalarimiza veya istedigimiz sekilde dekorasyon olarak kullanabiliyoruz.

Fotograflar bizim bahceden benim tarafimdan cekilmistir. Almanyada da bol miktarda yetisen bu cok yillik bitkinin baska renkleri de mevcut.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

cok yararli bir site yapmissiniz ellerinize saglik basarilar diliyorum

akçahan dedi ki...

Çok hoş bir bitki, paylaşımınız için teşekkürler. Geçmiş kandiliniz mübarek olsun. Sevgiyle.

Berceste dedi ki...

Aaaaa ben de ft'ini cekip cekip duruyordum, icinde tohumu vardir diye dusunuyordum, demek yenebilen bir meyvasi var ! Chinesee Lantern deniyor sanirim burada...

akçahan dedi ki...

BİR MERHABA DEMEK İSTEDİM...

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım,bu bitkiyi daha önce hiç görmemiştim.Sayende birşey daha gördüm ve öğrendim,teşekkürler.
Sevgiler canım....

Adsız dedi ki...

Sonia'cım,
haberin var yok galiba. www.gurme.net bloglarımızı kopyalamış. senin sayfan da var.
Mutfakta Zen'de detay bilgi var.
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhaba soniacım
seni çok ihmal ettim biliyorum bazı sebeblerden dolayı. Umarım bundan sonra daha sık görüşürüz. sevgilerimle

Tijen dedi ki...

sevgili sonia,
bu meyve latincesi physalis olan meyve mi? türkçe'de güvey feneri olarak geçiyor ve benim de çok sevdigim bir meyve. ne kadar farkli bir tadi var degil mi?
tijen

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Ismi anonym olarak gecen ziyaretcime tesekkürlerimi sunuyorum...

Semanurcum cevap vermem gec oldu malum biz iki arada gezip duruyoruz. Kis geliyor daha cok görüsecegiz...

Berceste, bu bitkinin Türkce ismini sevgili Tijen sayesinde ögrendim. Güvey cicei diyorlarmis.
Neden bu ismi vermisler merak etmedim desem yalan olur.

Baharcim bahcede daha cok var gittigim gibi senin icin meyvesi ile birlikte fotografini cekicem.
Merak etmekte haklisin..

Sevgili fiskos, uzun zamandir asina oldugum yorumlarini göremiyorum. Umarim daha cok görüsürüz.

Sevgili Tijen,
sayende türkce ismini ögrendim. Bana bu konuda cok yardimci oldun. Tesekkürler...Sevgiler.

Sonia...

romantik serseri dedi ki...

arkadaşlar merhaba. ben cengiz. siteniz çok güzel. hayırlı olsun.

Adsız dedi ki...

Tekrar merhaba. bu arada geçen yazmayı unutmuşum.Bende GÜVEY FENERİ yetiştiriyorum. ilgilenen arkadaşlara kargoyla uygun şartlarda fidanını gönderirim. cep tlf. 05548176187 msn. sahin52cengiz@hotmail.com

Adsız dedi ki...

GÜVEY FENERİ FENER ÇİÇEĞİ FİDESİ İSTEYENLER BİZİ ARAYABİLİRLER.
KEMAL TÜFEKÇİ
GİRESUN
05326886027