Google
 

Pazartesi, Ekim 16, 2006

ye #15 Türk ve Dünya Mutfagindan Bayram Tatlilari

BAKLAVA...

Bu ayki etkinligimiz Türk ve Dünya mutfaklarindan Tatlilar, ev sahibimiz DerSaadet`e tesekkür ediyoruz.
Bag bahce blogu olmamiz tabiki yemek etkinliklerine katilmamizi engellemiyor.
Kaldiki degisik yemek ve tatli tarifi kategorileri de var blogta.
Bende degisik bir baklava tarifi ile katilmak istedim. Servisi ve görüntüsü mükemmel bir baklava cesidi. Tadi da nefis.
Malzemeler:

Hamuru icin:
3 yumurta
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi süt
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi seker
1 tutam tuz
1 tatli kasigi sirke
1 tatli kasigi kabartma tozu
yaklasik 500 gr un..
Acmak icin nisasta ve un karisimi.

Ici icin:
2 su bardagi cekilmis ceviz.

Üzerine dökmek icin:
2 su bardagi sivi yag.

Serbeti icin:
4,5 su bardagi seker
4 bardak su
1 cay kasigi limon suyu


Yapilisi:
Öncelikle yumurta, seker süt ve yogurt ve sirkeyi güzelce cirpalim.
Hazirladigimiz bu karisima sirasiyla unu, kabartmatozunu ve bir tutam tuzu ilave ederek kulak memesi yumusakliginda güzel bir hamur elde ederek dinlenmeye birakalim.

Dinlendirdigimiz hamurumuzdan 24 adet beze cikiyor.
Bunlari sirasi ile actiktan sonra sira geliyor tepsiye hazirlamaya;
ben 12 adet yufkayi sirasiyla aralarina biraz yag sürerek üst üste dizdim.

Beser cmlik esit araliklarla kare seklinde kestigim hamurlarimin ortasina biraz sekerle ve cok az yagla karistirdigim cevizi koyup ücgen ceklinde kapatarak fotograftaki gibi tepsiye dizdim.
Üzerine soguk olarak sivi yagi dökerek, alti üstü güzelce kizarana dek firinda pisirdim.


Bir taraftanda 4 su bardagi su ile 4,5 su bardagi sekeri rengi sararana kadar
kaynattim. Indirecegime yakin limon suyu ilave ettim.

Serbeti sicak olarak ilik baklava tepsisine itinayla döktüm.
Üzerini baska bir tepsi ile kapatip dinlenmeye biraktim.
Soguduktan ve serbetini iyice cektiginden emin olduktan sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

29 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi geceler baklavanız nefis olmuş elinize sağlık bu etkinlik çok güzel geçti yeni lezzetlerle buluştuk.Bende geçen gün gelen misafirlerime baklava hazırladım şanfıstık kullandım içine hamurum biraz fazla geldi kalanını sizinki gibi hazırladım fakat ben kolayına kaçtım ve hamurları küçük açtım arasına nişasta serpip üst üste koyup hepsini birlikte açtım ve kare kare kesip malzemesini koyup katladım.ben baklavadan daha çok seviyorum bu şekilde kat kat oluyor bayılıyorum.iyi geceler diliyorum hoşcakalın.

Serpilce dedi ki...

İyi geceler arkadaşım.
Ellerine sağlık bayram baklavasıda yapılmış hazırlıklar tamamlanmış.
Bakalavanda harika görünüyor. çok da güzel olmuş sevdiklerinle birlikte yemen dileğiyle afiyetler olsun.
Öptüm.

munevver dedi ki...

Sevgili Sonia,ellerine sağlık.Bu zamana kadar tek başıma hiç yapmadım.Hep annem yapardı.Şimdi de ablam.Ben de yardım ediyordum onlara.Yavaş yavaş ben de alışmalıyım.Seninkileri gördükten sonra heveslendim...Sevgilerimle..
nanelimon.

Adsız dedi ki...

harika görünüyor Sonia'cım hep baklava yapmak istiyorum ama üşeniyorum tarifin kolaymış bayrama az kaldı belki yaparım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,yemek etkinliğini inceliyordum bir de ne göreyim,Soniacım da katılmış etkinliğe hem de harika bir tarifle...
Ellerine sağlık arkadaşım,ben henüz cesaret edemem evde baklava yapmaya ama çok özendim :)
Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

eline sağlık ablacımmmmmmm harika görünüyor valla nasıl canım çekti hemen kolları sıvadım yapacağım öptüm seni

renkler dedi ki...

Bir kadın baklavayı hakkıyla yapmışsa herşeyi aşmış demektir. Görünüm de nefis. Ben ev baklavalarını dışarıda satılan baklavalardan çok daha fazla severim. Ellerine sağlık...

Beyhan dedi ki...

Sevgili Sonıa baklava nefis görünüyor.Tepsiye dizme şeklin çok hoşuma gitti.Ellerine sağlık.

Nesrin DERİNKUYU dedi ki...

Merhaba :))

Nickdaşımı ziyarete geldim :)) Sitenin çok hoş:)

Ellerine sağlık baklavalar ok lezzetli gözüküyor :) Herkese AFİYET OLSUN :))

Kendine KOCAMAMAN İYİ BAK

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Soniacım merhaba, sormuş olduğun revanideki ölçüler türk kahvesi fincanı ile, deneyince haber verirsen sevinirim. Şimdiden kolay gelsin.
Bu arada baklava harika görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

sonia cım ne güzel görünüyor tatlın,ben hiç bir zaman oklava ile yapılan işlere kalkışacak cesareti bulamadım kendimde ama ahdım var bir gün deneyeceğim.Sevgiyle kal

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Özge,
Tesekkürler, evet bu etkinlik gercekten cok güzel gecti. Nefis tatli cesitleri yapildi, tarifler yazildi. Bayram üstü cok isabet oldu. Sevgiler...


Serpilcim sagol canim,
keske sizlerede ikram edebilseydim.
Sevgiler...

Münevvercim,
Bende kendi kendime yaparak ögrendim. Ilk firsatta denemeni tavsiye ederim. Sevgiler...

Baharcim, canim istedigin kadar alabilirsin. Yakin olsak bir tepside sana yapardim. Su bilgisayar isin hallolsa da daha fazla görüsebilsek.
Sevgiler canim...

Adsız dedi ki...

Selamlar ziyareinize geldim.Fransiz ürünleri boykot kampanyaniz cok iyi olmus.Bende destekliyorum........

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Dileks, gercekten cok kolay. Sanirim yapimini da iyi ifade ettim hemen kollari siva bayrama az kaldi.
Kolay gelsin...

Sibelcim, sende bu tarifle kolay bir sekilde deneyebilirsin. Ilk deneyimin olsun.
Eminim basaracaksin.
Sevgiler...

Melisa`cim,
valla senden de bu beklenirdi. Lütfen sonucu bizimle paylas.
Öpüyorum canim...

Sevgili Renkler,
Övgüleriniz icin tesekkürler. Ev baklavasi gercekten daha hafif ve nefis oluyor.
Sevgiler...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Beyhancigim, bu sekilde hem keserken basilmiyor hemde cok kolay. piserkende puf gibi kabariyor.
Sevgiler canim...

Sevgili Nickdasim, hosgeldin.
Baklava gercekten mükemmelin üstünde mükemmel oldu. Bayramda bekleriz tesekkürler.
Sevgiler...


Valla Lalecim, bende cok gec basladim oklavali tariflere. ama inaniyorum ki ustalari kadar güzel yapiyorum. Önemli olan gözünü karartip ise baslamak. Gerisi geliyor. Sevgiler canim...

Pembeli hosgeldin canim.
Revani tarifini deneyince mutlaka sonucu yazarim.
Sevgiler canim...

Adsız dedi ki...

Ellerine yüreğine sağlık,zahmetli bir iş gibi görünüyor.Yufka açmakta çok becerikli değilim ne yazık ki...

Selam&sevgiler

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili serinmavi,
Aslinda niyet önemli. Insan baslayinca hersey kolaylasiyor. Begendiginize sevindim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba sonia nasılsın. baklava nefis görünüyor ellerine sağlık. bayram baklavası olmuş bile . marifetli hanımlar başka oluyor. canım sevdiklerinle birlikte afiyet olsun. hoşca kal.

Adsız dedi ki...

soniacım
memleketlim ,nefis görünüyor afiyetler olsun ,tel bağlantımda sorun var çözülşsün foruma yazmaya başlayacağım
sevgilerimle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Sonia
soyadlarımız aynı. evlenmeden önce benimde soyadım Varol idi.
birde bilirmisin Kylie Minoque ile Nick Cave in düeti vardır Wild Rose diye
onu fon şarkısı yapabilirsin. Sende yok ise mail atabilirim sana şarkıyı. Ben çok severim bilakis..
sevgiler

Hanife dedi ki...

Ellerine saglik Sonia,
Yapimi gercekten zor olana en sevdigim tatlidir. Tek basima asla denemedim hic. Yeniden ellerine saglik.

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Mamilacigim, hosgeldin canim. Senin elinden de birsey kurtulmaz. Sevgilerimle.

Candancim, memleketlim, tabiiki önümüzde daha uzun kis günleri var. Bol bol yazacagiz tabi. Bahcede yok kisin.
Sevgiler canim.

Sevgili Pinar, ben Almanyada yasiyorum. Internetten arastirdim ayni soy isminde belki yüz kisi var. Bu isim cok tercih edilmis herhalde.Hatta isim ve soyisim ayni olanlar var. Aaaa Pinar biz de akrabalik falan olmasin sakin?
O sarkiyi bana göndrebilirsin tesekkürler canim.Mail adresimi biliyorsun...
Sevgiler...

Fatmacim hosgeldin,
tabii istedigin kadar ikram ederim sana baklavadan. Zaten tüm dostlar icin yapildi.
sevgiler...

Hanifecim hodgeldin,
valla ben tek basima yapiyorum. Bir niyetine girsen yaparsin mutlaka.
Sevgiler canim...

tatli-tuzlu dedi ki...

Merhab Sonia,epeydir ziyaretine gelemiyordum,kismet bugüneymis.Baklavan nefis,ellerine saglik.Kendine iya bak,sevgiler Behiye

ArMeda dedi ki...

Merhaba sonia kayınvalidemin yaptığı tatlıya benziyor harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Behiye,
Hosgeldin hosgeldin canim. Begendigine sevindim tesekküeler yine beklerim...
Sonia

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Armede, eminim kayinvalidenin yaptigi da cok güzeldir.
sevgiler canim yine beklerim.
sonia

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, sanırım bayram tatlısı olarak bir çeşit olarak da bunu yapacağım..Gözüme çok güzel göründü..Tabii seninki kadar güzel olur mu onu da göreceğiz..

Sevgiler canım..Görüşmek üzere..

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili benarim, yap tabii.
Seni iyi taniyorum.
Eminim senin yaptigin daha güzel olacaktir.
Sonia

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Sonia
şarkıyı göndericem ama mail adresini bilmiyorum :( sitene baktım ama göremedim..
gmail adresin varsa iyi olur. şarkının boyutu yüksek olduğu için..
Şarkı: Nick Cave- Kylie Minoque "wild rose"
They call me the wild rose
But my name was Elisa day..