Google
 

Cuma, Ağustos 03, 2007

Ankara Kedisi


Nesiller boyu ‘Ankara’ her uzun tüylü kediyi nitelendirmek için kullanılan bir terim olmasına rağmen, tek safkan Ankara Kedisi, ataları Türkiye’den çıkmış olan Türk Ankara’sıdır. Anayurdu Türkiye/Ankara olan Ankara Kedisi (Felis domesticus angoriensis) narin yapılı, avcılık özellikleri çok gelişmemiş, oyuncu yapıda hayvanlardır.

1962’de birkaç Amerikan askeri personeli Ankara Hayvanat Bahçesinde 45 yıllık bir üretim programının ürünü olan Ankara Kedilerini fark etti. Bunlardan birkaç çiftini Amerika’ya götürerek burada da ırka ilginin doğmasını sağladılar. Günümüzde Ankara Kedileri Dünya’nın birçok ülkesinde sevilip, ilgiyle üretilmektedir. Gösteri hayvanı olarak ta tercih edilen bir ırktır.

Morfolojik Özellikleri :

İdeal Ankara Kedisi, uzun ve adeleli vücuduna rağmen her hareketiyle parıldayan ipeksi tüyleriyle dengeli ve zarif bir kedidir.

Kafası küçük ya da orta büyüklükte, burun kısmı üçgendir. Profili kafası ve burun üstü göz önüne alındığında iki düz çizgidir. Kulaklar büyük,uzun ve uçları tüylü, birbirine çok yakın, başın mümkün olduğunca üstünde ve diktir. Gözler iri, badem biçimli ve çeşitli renklerde olabilir. Gözler yeşilin her tonu, sarı, bakır rengi ya da mavi olabilir. Tüyleri ipeksi ve birçok renkte olabilir ancak en bilineni beyazdır. Beyaz renkli ve bir gözü mavi olanlarda ise mavi göz tarafındaki kulağın sağır olma ihtimali yüksektir. Yavru kedilerin tüyleri daha kısadır ve genellikle 9 haftalıkken değişmeye başlar. Erişkinliğe yaklaştıklarında ipeksi hallerini alırlar. Erişkin tüylerin tamamlanma yaşı ortalama ikidir.Erkekler dişilere göre daha iri yapılıdır.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben de yıllarca kedi besledim. Benim kedim Van Kedisydi. Renk olarak o da Ankara Kedisine benezetilir ama aslında çok farklı iki ırk. Bebekler için sakıncalı olacağı için evde bakamadık ve onu çiftlik evine gönderdik. Ben hayvanları ve de kedileri çok severim. Kızım da bana çekmniş o da bayılıyor:o)